Cik atbildīgi ir kredītu salīdzināšanas portāli?

Tā kā kreditoru daudzums ir būtiski palielinājies, cilvēki biežāk izmanto dažādus pakalpojumu salīdzināšanas rīkus. Taču, cik atbildīgi ir šie kredītu salīdzināšanas portāli? Mēģināsim saprast, kā tas viss strādā un kādu labumu no šī gūst aizdevēju salīdzinātāji.

Vai kredītu slaīdzinātāji vienmēr ir aizņēmēju pusē?

Jāsāk laikam ar to, ka kredītu salīdzināšanas portāli nav radušies tāpat vien, to rašanās iemesls slēpjas apzinātā darbību kopumā, kur viss ir vērsts uz peļņas gūšanu. Un, ja kāds vēlas ar šo nopelnīt, runāt par rūpēm un iejūtību laikam jau būs lieki. Tā varētu likties, taču realitātē ir arī izņēmumi. Ne visi kredītu salīdzinātāji ir ieciklējušies uz netīro spēli, kurā spēle notiek vienos vārtos - vājākās pozīcijās esošo aizņēmēju vārtos. Ir arī tādi, kuri rūpējas par saviem lietotājiem, sniedzot patiešām objektīvu un noderīgu infromāciju, palīdzot pasargāt sevi no neapdomīgiem lēmumiem. Piemēram, vai esat redzējuši kādu kredītu salīdzināšanas platformu, kur jums skaidri redzamā vietā ir ievietojusi būtiskākos brīdinājumus kā tas ir, piemēram, uz cigarešu paciņām? Tādu praktiski nav, līdz ar ko veidojas situācija, kurā salīdzinātājs sniedz palīdzības roku, otrā rokā uzreiz piedāvājot striķi un ziepes. Tā ir tāda melīga un liekulīga pieeja - piedāvāt kaut ko par brīvu, radot ilūziju par kaut kādu palīdzības sniegšanu. Un jāpiebilst, ka šī psiedo palīdzība bieži vien ir galvenais klupakmens, kurš apjukušajam cilvēkam liek paklupt un iekrist kredītu atkarības peļķē.

Lai nekristu kārdinājumā, klausoties slavas dziesmas un spārnotos saukļus par it kā izdevīgajiem kredīta nosacījumiem, cilvēkiem ir jākļūst gudrākiem, saprotot, ka reklāmas projekti jums nenāk palīdzēt, tie visdrīzāk nāk parazitēt un mudināt jūs aizņemties. Dzīvs piemērs ir Alterroo salīdzināšanas portāls, kurš ir pieskandinājis gan TV, gan radio ēterus, gan Google reklāmas tīklu, liekot cilvēkiem izmantot šo platformu, lai aizņemtos izdevīgāk. Šādi parazīti ievilina jūs savos tīklos, lai vēlāk nelaistu vaļā, sūtot bezgalīgus kreditoru piedāvājumus pat tad, kad jūs jau būsiet aizmirsuši par iespēju aizņemties. Tā ir ļoti nelaba prakse, kura met ēnu uz kredītu salīdzinātājiem. Un kāda tad ir labā prakse? Labā prakse ir neuzbāzties. Vēsturiski salīdzinātāji radās tikai pateicoties tam, ka tie spēja konkurēt ar kreditoriem Google meklētājā, nosmeļot kreditoru klientus pirms tie ir nonākuši pie aizdevējiem. Šī nodarbe bija nevainīga, jo deva iespēju cilvēkiem izvēlēties aizdevēju, salīdzinot to ar citiem vienā vietā. Visiem bija labi, jo salīdzinātājs par šo pakalpojumu saņēma komisiju, kura nekādā gadījumā neskāra aizņēmēju. Neskāra tā arī personas datus un privātumu, ta vispār neko neskāra ar brīdi, kad aizņēmējs bija devis prom. Taču laikam ejot, parādījās Alterroo līdzigie, kuri sāka agresīvu reklāmas kampaņu, konkurējot ar kreditoriem praktiski visos reklāmas kanālos. Tas būtiski mainīja salīdzinātāju formātu, liekot tiem attīstīties pavisam citā virzienā. Lai arī var likties, ka tā ir pozitīva attīstība, tā tas nav - tā ir parazitēšanas un apvārdošanas mākslas pilnveidošana, kura labumu nes tikai kreditoriem un konkrētajiem salīdzinātājiem. Jā, aizņēmēju pusē paliek tikai aizņēmējs.

Kā kredītu salīdzinātāji kropļo IT nozari?

Šis laikam aktuālāk ir visiem tiem, kuri nodarbojas ar mājas lapu izstrādi un interneta mārketingu. Nav noslēpums, ka šobrīd ir daudz un dažādi veidi, kuri ļauj virzīt savu mājas lapu interneta meklētājos, daži no šiem veidiem ir netīri un kaitnieciski visai IT nozarei. Piemēram, vai zinājāt, ka viens melno SEO pseido ekspretu grupējums no Valmieras ir saķēzījis vairāku valstu domēnu sistēmas? Šie neizglītotie vienas dienas uzņēmēji iegādājās simtiem domēnu, kuri agrāk piederēja pat normāliem projektiem. Un šo domēnu iegāde nebija ar nolūku veidot kaut ko kvalitatīvu un noderīgu, šie domēni tika iegādāti melnā SEO darbiņiem - linku shēmu veidošanai. Ko tas maina? Neko, ja vien pēc tā, kā šie domēni atkal nonāk tirgošanā, jūs šādu domēnu nenopērkat savām vajadzībām. Ja nopērkat, tad esat gatavi, ka jūs ar šo domēna vārdu nekad nesasniegsiet labus rezultātus interneta meklētājos. Ierasti šie domēni tiek pamesti pēc tā, kā tie saņem no interneta meklētājiem sodus. NIC ar šo līdz šim necīnījās, taču 2019. gadā viņi solās apkarot šīs domēnu fermas. Apkarošana sāksies ar to, ka vairs nevarēs veidot viltus profilus, nevarēs arī uzturēt jau esošās viltus fermas. Tagad nāksies norādīt patiesos lietotājus un maksātājus, kas Valmieras zēniem (čau, Nauri) liks liet gaužas asaras - viņu fremas tiks atmaskotas un iespējams pat likvidētas pavisam. Tas, protams, neietekmēs kreditēšanas nozari kā tādu, taču daudzi kreditori būs priecīgi par šo faktu, jo tas ietaupīs reklāmas budžetu.

Bez domēnu spēlītēm un meklētāju mānīšanas ir arī citas kaitnieciskas darbības, kuras bojā nozari. Piemēram, šādi pseido eksperti, kuri līdz šim ir attīstījuši tikai melno pieeju, ir maldinājuši leilāko daļu uzņēmēju, dodot tiem maldīgu iespaidu par SEO un noteikumiem, kādiem būtu jāvalda nozarē. Agresīvā pieeja ar viltīgajām metodēm ir bīstama un nepieņemama, ja jūs protat domāt ilgtermiņā. Melnā pieeja dod ātrākus rezultātus salīdzinoši īsā termiņā, taču var sabojāt jūsu projektu ilgtermiņā. Ja kredītu salīdzinātājs var uztaisīt jaunu projektu, tad nopeitnam zīmolam tas var prasīt ļoti dārgu rebrendingu un sava projekta attīstību no nulles. Netīrā spēle ir ieviesusi daudz korekcijas, kuras ir pamainījušas partnermārketinga un SEO vidi, sakropļojot to līdz nepazīšanai. Kompānijas, kuras agrāk nodarbojās ar affiliate tīkliem, pašas reklamē un salīdzina kredītus, salīdzinātāji paši veido affiliate tīklus un darbojas pa tiešo ar kreditoriem. Ir izjucis līdzsvars, kurā bija kārtība un vienmērība. Daudzi uzņēmēji sāk krāpties, slēpt darījumus un nemaksāt komisijas, ierobežot citu uzņēmēju darbību u.tml. Tas viss ir nepadomīgu vienas dienas peļņas tīkotāju darba auglis - bezatbildības sekas. Jā, kāds var teikt, ka tas ir bizness un tajā izdzīvo tikai stiprākie. Stiprākais nav tas, kurš vienu reizi var augstu palekties un tad nosisties, nositot vēl kādu citu. Stiprākais ir tas, kurš spēj uz šo visu noskatīties no malas, saprotot, ka tas, kas nāk viegli un ar viltu, viegli un ar viltu arī aizies.

3 komentāri | Komentēt

  1. ALTERROO

    Kā var tā dirst? Es tikko paskatījos Lursoft datus par "lielajiem desmitu tūkstošu pelnītājiem" - vieni tiešām apgroza nesliktu naudiņu, bet tas pēdējais nabags nevar pat viena cilvēka algu nopelnīt. Tā kā tajā vilcienā brauc visi salīdzināšanas portāli, izņemot FIGAS apgaroto un tik "godīgo" STARCRED lapeli. Kā tur bija par to baļķi un skabargu?

  2. ALTERROO

    Ko piesējies AM džekiem, skauž, ka šie ir nopelnījuši vairākus desmitus tūkstošus? Tipiskā latvieša skaudība, nekas vairāk. Būtu shēmojis kā viņi, nesūdzētos. Bet tagad, kad nozare ir iekritusi, par vēlu kaut ko mainīt. Vecīt, atslābsti, vilciens ir aizgājis.

    • Figa

      Neskauž. Ārī mēs esam noplnījuši vairākus desmitus tūkstošus - citos, godīgos veidos. Nav jālepojas ar to, ka spējat sapirkt desmitiem dropotus domēnus, pilādēt tos ar nekam nedrīgu saturu un saitēm uz jūsu naudas projektiem, nav jālepojas arī ar to, ka spējat salikt rakstus ziņu portālos. Būtu pār tiltu braukuši lēnāk, visiem būtu labi, bet te jau skopuma jautājums. Vilciens tiešām aizgājis, tikai nedomāju, ka šajā vilcienā brauc AM projekti. Drīzāk jau jums pašiem tagad tās lietas iet no rokas, atstājot Valmieras džedajus pāris pieturas atpakaļ. Būsim objektīvi, shēmas jeb čītošana nekad nevienu pia laba nav novedusi. Un jā, kāpēc stalkojat šo projektu, smeļaties idejas? 😂

Atstāt komentāru